Pastellfeeling...

 
 
Jag tror faktiskt att hösten har kommit nu, det känns i luften och det börjar synas på löven.
Vi har varit krassliga här hemma men börjar så smått att komma på rätt köl igen och det känns också som att jag börjar få grepp om kursen jag läser nu såhär näst sista terminen på Lärarprogrammet.
 
Jag har också kommit in i någon slags pastellperiod, gärna då smutsiga pasteller. Mjuka bilder i motljus och dimma med ljusreflektioner intresserar mig just nu och jag har upptäckt en ny app, Picfx, med roliga filter som passar pastellfeelingen jag har. De fyra bilderna i kollaget nedan är alla gjorda i Picfx med ett Lightfilter.
 
 
Även när det gäller kläder är jag helt inne på smutspasteller och favoriterna just nu är en stickad multipastelltröja från Monki, svarta ankelkorta byxor med hög midja Monki, Palladium i färgen Ecru med sockar från Cream, toppar i pasteller från Lindex, Monki och H&M...
Halsbandet på bilden har jag byggt ihop själv med delar från olika halsband från bl a Lindex, H&M och Cornelia Webb.
 
 
 
 
 
Canon EOS 7D + Canon EF 50 1,4 USM & iPhone.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0