Sättpotatis och pumpaplantering!



I helgen åkte vi på en liten växt och fröshopping till Blomsterlandet och Plantagen. Hittade en jättefin uppstammad Rosmarin som fick följa med oss hem tillsammans med en del andra kryddor, fröer, dekorationssten, krukfat och en fin prickig planteringsspade. Sedan fick det bli eftermiddagspyssel i trädgården där vi både satte de nya växterna i krukor, planterade lite nya fröer och även skolade om en del växter som behövde det.
Zeb planterade prydnadspumpafröer från Weibulls Juniorpåsar (växter med stor växtkraft och snabbt resultat).

Igår kväll fick jag också satt potatisen som inte blivit av innan!





I år har jag bara satt potatis i tubtrugs (bästa odlingskrukan ever om man bara borrar hål i botten ;-). Förrförra året hade jag jättefin potatis i våra pallkragar men så regnade det till slut så mycket och blev väldigt mycket mask i dom så förra året höll jag upp med potatisen. Nu testar jag att sätta i tubtrugsen i år så får vi se vad det blir av det...







På Plantagen hittade Zeb också en jättestor vindsnurra som han förälskade sig alldeles i... Den gör sig nu fint i vår trädgård som vi försöker hålla så stram som möjligt i svart, grått och vitt bland alla barnleksaker...;-)





Foto: Charlotte Wångstedt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0