Grönska & vattendroppar!



Verkar som vi har kommit in i en riktig regnperiod och man tycker ju lätt att det är ganska tråkigt eftersom man vill vara ute och njuta av den fina våren nu. Men fördelen är ju att det blivit så otroligt grönt ute och hinner man dessutom ut en snabbis mellan regnskurarna med kameran, så finns det massor av fina regndroppar att ta kort på. Daggkåpan är en av mina favoriter, dels är den väldigt fin men bladen är också skapta så att vattendropparna ligger kvar jättelänge, fotograferingsvänligt värre!

Dessa bilder är tagna med Canon 100 mm 2,8 USM Macro-objektivet men jag märker efter att ha skaffat detta objektiv att det är nödvändigt med ett stativ... De här bilderna har ganska dålig skärpa men jag tycker att de är så härligt gröna och krispiga så jag lägger ut dom ändå...







Foto: Charlotte Wångstedt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0