En liten trädgårdsuppdatering...



Det händer så otroligt mycket i trädgården just nu, varje dag! Jag håller ju på som bäst att skriva på mina hemtentor i svenska och när jag behöver en paus så går jag en tur kring våra odlingar i trädgården och bara tittar på hur det växer så det knakar. Idag satte jag också gul och röd lök, luktärtor, sockerärtor och mera sallad, gurka och prydnadspumpor.















I helgen var vi på kalas hos våra vänner och de hade planterat och fixat så mycket i trädgården. De här härliga lådorna har de t ex byggt och målat själva. Jag tycker att de är superfina!







Dom hade också provat att odla potatis direkt i en planteringsjordssäck, något som verkade fungera kanonbra!

För några månade sedan fick L rosenbönor i en liten fröpåse jag gjort med en tillhörande skylt till. Hon blev inspirerad av mina skyltar och gjorde egna, superfina skyltar som hon dessutom laminerade. Jag blev så himla glad att höra att det var något som jag från början gjort som inspirerat till dessa skyltar, det är ju det som så mycket är min tanke med den här bloggen!



Foto: Charlotte Wångstedt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0