Odlingslängtan...


Idag på vägen hem från skolan stannade jag till vid en blomsteraffär och köpte körsbärskvistar att ha i tulpanbuketten jag köpt tidigare på dagen. Hittade även en underbart fin kungsängslilja som fick följa med hem. När jag fick se körsbärskvistarna de hade i butiken som slagit ut längtade jag jättemycket efter våren och efter att få börja odla... Men det är faktiskt inte så långt kvar tills man kan kan börja peta ner några sorter som behöver mer tid på sig. Fast det är klart att några månader till får jag väl vänta... Passar på att njuta av bilder från förra odlingssäsongen så länge!










Foto: Charlotte Wångstedt.


Kommentarer
Postat av: Katarina

Vilken tur att du skrev att det var förra årets sådder du visade på bild. Jag blev lite orolig att du redan var igång med så mycket...jag har inte petat ner ett enda frö än, men är också väldigt sugen :) Kan bli till helgen kanske... Kram!

2012-01-26 @ 21:45:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0