Läskiga masker!


Hittade dessa härliga mask-bilder på Finska bloggen Weekdaycarneval som utmanar andra pysselsugna att också göra masker och sedan lämna en länk i deras kommentarsfält. Så jag och Zeb började med att göra en nästan likadan mask som de på bilderna. Han tyckte att det var jätteroligt och lite spännande eftersom de är lite läskiga på bilderna...




Nedersta bilden är en bild på hur vår "skriet" mask blev. Det tog ca 20 minuter att göra masken från att jag fick se bilderna tills den var färdig att leka med. Zeb tittade på bilderna och bestämde färger och hur den skulle se ut (därför blev den nästan likadan som på bilden). Han limmade också fast alla bitar själv på masken. Ett hett tips är även att man klipper "papper för papper" vid t ex ögonen då det annars blir för många lager att klippa i. Vi har ännu inte gjort hål för att sätta resårband i då jag upptäckte att det var roligt att stå framför spegeln och liksom göra en kul lek av att titta på sig själv både med den och utan. Jag tror heller inte den upplevs som lika läskig när barnet själv styr över när den ska vara på och av.

Nu funderar jag på att göra lite egna läskiga djur som tiger, lejon och varg. Eller monster och varulvar... Och givetvis kan man ju göra snälla djur också, huvudsaken är nog att djurets huvud karaktäriseras av att det är ganska runt i formen. Orm eller krokodil kan kanske bli svårt att få till medan apa, panda och katt är djur som lämpar sig bra till masker. Fortsättning följer... 



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0