Kungsängslilja, körsbärskvistar & tulpaner!


Jag fick ju sådan vårlängtan igår och köpte lite fina och våriga blommor. Kungsängsliljan är verkligen helt fantastiskt fin! Körsbärskvistarna har redan börjat spricka ut litegrann och om några dagar väntar jag mig små fina blommor på grenarna.




När jag var i blomsteraffären fick jag se att de placerat en endaste tulpan i en smal vas (mobilbild nedan till vänster). Jag tyckte det var så fint och enkelt plus att jag faktiskt har en smal vas så jag gjorde ett liknande arrangemang sedan hemma. De hade också planterat hyacinter fint (bild till höger nedan) även om det blå bandet kanske var lite väl skrikigt i färgen och jag hade kunnat tänka mig att få se åtminstone lite av lökarna istället för gruset... Det är iallafall väldigt fint när hela växterna får synas i genomskinligt glas!
 


Foto: Charlotte Wångstedt. 

Ha en trevlig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0