Tomatplantering & skyltpyssel!


Jag och Zeb har börjat plantera lite i veckan och även fixat små skyltar till de små krukorna. Egentligen hade vi kunnat vänta en månad till men jag är så sugen på att börja odla så vi började lite försiktigt med bara tomater. Zeb tycker dessutom att det är väldigt roligt att få fylla på jord i krukorna, plantera fröerna och sätta i skyltarna så det blev en fin eftermiddagsaktivitet för oss.


De små skyltarna är vanliga tunna blomsterpinnar där etiketterna är gjorda av vit kartong, washitejp och dymotext. Sedan har jag bara satt fast etiketten med tejp på baksidan. Dessa skyltar är alltså bara för frösådden inomhus eftersom jag gjort dem enkelt i papper och de inte tål regn. Vill man så kan man säkert antingen lacka skyltarna eller använda decopagelim för bättre utomhusskydd.

Foto: Charlotte Wångstedt.


Kommentarer
Postat av: Olivia

Vilka fina skyltar till plantorna. :D

2012-02-19 @ 14:10:58
URL: http://olledittlilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0