Rosa vallmo & fix av fröpåse!


För några veckor sedan fick jag en fröpåse på posten med rosa fylld vallmo av en odlingsintresserad vän. Jag har tidigare även fått svart vallmo av vännen och i somras fick jag se hennes fina stora rosa vallmo och sådana ville jag ju gärna ha. Nu får vi bara hoppas att jag lyckas odla dem också...

En annan vän ville gärna ha av mina rosenbönor så jag fixade en mycket enkel fröpåse genom att bara vika till ett kopieringspapper och sätta på lite washitejp. En liten skylt fick också följa med fröpåsen!

Ofta får man ju ganska mycket fröer och bönor att spara och det är roligt om man kan byta lite eller ge bort. Spännande om någon har något extra roligt också, som t ex de rosa vallmona!


Foto: Charlotte Wångstedt.

Kommentarer
Postat av: Annie

Haha fin fröpåse! Kul med den härliga tejpen, det blir lite roligare när man har en fin skylt och fin påse :-)

2012-02-22 @ 07:18:37
URL: http://selain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0