Mini-vimpel!


Denna här lilla färgglada vimpeln gjorde jag till Zebs rum i helgen! De små vimplarna är ca 8 cm långa och jag har klistrat fast dem på ett bomullsband och hängt vimplarna som en dekoration till gardinen.

Jag började med att klippa ut vimplar i olika färger efter en mall som jag klippte till. På framsidan av vimpelns övre kant skar jag en tunn skåra med en skalpell ca 0,5 cm ner från kanten. Jag skar alltså inte så djupt att jag skar av kanten utan bara för att det skulle bli en jämn och fin kant att vika bakåt. Sedan klippte jag bort den lilla trekanten som stack ut utanför på baksidan...

...och limmade fast bomullsbandet på alla vimplarna. Eftersom jag inte sytt fast vimplarna utan använt endast lim håller den ju inte på samma sätt som en sydd vimpel. Vill man att den ska hålla för vildare lek är det nog att föredra att använda tygvimplar och sy fast bandet.


En bild från Zebs rum med hans maskeradkläder och ett projekt som jag funderar över. Jag tycker att det är jättekul att ha maskeradkläder som Zeb och hans kompisar kan klä ut sig och leka med. Som det är just nu hänger de omlott så många som får plats på garderobsdörrarna men det skulle vara kul att göra någonslags maskeradgarderob. Får klura mera på detta projekt...

Foto: Charlotte Wångstedt.


Kommentarer
Postat av: Johanna Fåglund - Foto

Sv: Tack så mycket :D

2012-02-08 @ 23:10:37
URL: http://stargirlphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0