Trädgård & planteringsfix!



De senaste dagarna har vi varit mycket ute, både fixat och rensat i trädgården och Zeb har även planterat en del. Ett tips när man planterar med barn är att välja växter med stor växtkraft. När det händer mycket med plantan från dag till dag kan man mäta och kolla hur mycket som hänt osv. Växter som lämpar sig bra för detta är t ex rosenböna eller blomsterböna (mitt bästa tips ever, alla kategorier och de flesta bönor lämpar sig nog egentligen bra ;-), gurka, pumpor och solros.

De kryddor jag planterade för några veckor sedan har redan tagit sig fint och börjat växa!





Idag köpte jag också de första Mårbackapelagonerna, så stora och fina! Nu ska jag bara plantera dom på något bra sätt också... upptäckte när jag kom hem att jag inte hade något fint att sätta dom i... de gör sig fint i zink tycker jag...



Igår kom D hem med ett litet fint växthus också när han varit och handlat på Ica Maxi, sånt förgyller en halvtrist tisdag och Zeb sprang snabbt och fyllde upp det med en del av de växter/fröer han planterat.









På bordet har vi fina röda tulpaner och så plockade vi in lite blandade kvistar från skogen igår att blanda upp dom med. Väldigt vårigt och fint!







Foto: Charlotte Wångstedt.

(De här planteringarna som jag visar klarar ju sig inte ute på nätterna än så vi springer liksom ut och in med dom här kan man säga. Kan vara bra att tänka på ett tag till iaf).


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Vilka härliga bilder! Längtar så efter att ha en egen trädgård.

2012-04-20 @ 15:52:20
URL: http://liljaochlilith.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0