Tips, Stoff & Stil!

I fredags fick vi en väldigt inspirerande katalog i brevlådan, Stoff & Stil! Butiken öppnade i Bäckebol i våras och jag har faktiskt inte varit där men nu var det så mkt fint i katalogen att jag måste ta mig dit. Det är stort fokus på jul i katalogen och de har jättemkt i svartvitt till jul som jag gillar! Man kan gå in på deras hemsida och kika på mkt grejer eller beställa katalogen på http://www.stoffochstil.se eller helt enkelt åka till Bäckebol och titta på riktigt. (Ursäkta de dåliga bilderna som jag tagit med Iphonen ur katalogen, se det som lite inspiration och gå sedan in och kolla de "fina" bilderna på hemsidan).



Den här kransen är med i katalogen och jag gillade den här ideén jättemycket. Ska försöka göra den fast med lite andra färger att ha på ytterdörren.



Massa svartvita band och pysselattiraljer! Finns såklart i andra färger också men jag är väldigt förtjust i svartvit julstil...



Dessa skulle passa bra att göra på förskolan med barnen tänkte jag. Ofta kan pyssel med "skogens skatter" se ganska tafsiga ut och egentligen inget föräldrarna hade satt i granen om det inte varit för att deras små älsklingar kommit hem med de fantastiska skapelserna. Men dessa skulle faktiskt kunna gå att göra riktigt fina i färger man gillar. Jag ska i alla fall ge mig ut och samla lite tallkottar tillsammans med sonen så att vi kan testa att göra dessa! 


Kommentarer
Postat av: A-K

Bra kott-tips! Lagom svår pysselnivå för de små. Förra året hängde vi pepparkakor i granen. Det var också enkelt men kul. ; )

2011-09-21 @ 08:52:15
Postat av: Charlotte Wångstedt

Pepparkakor är en jättebra idé! Man kan ju göra hängena i olika färgade, mönstrade band... Det ska jag prova, bra tips!!

2011-09-21 @ 09:26:07
URL: http://kreativamamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0