Hyacinter med DIY krukor!

Idag var det meningen att vi skulle ha en riktig pyssellördag inför första advent med pepparkaksbak och glöggdrickning. Men den som är allra mest sugen på pepparkaksbaket ät krasslig igen så vi får hoppas på en piggare morgondag. Igår pysslade jag emellertid iordning några egengjorda krukor av konservburkar till hyacinterna. En variant gjorde jag av Heinz vita bönorburkar som jag tycker är sjukt snygga. En andra variant gjorde jag av bredare och tjockare konservburkar som det varit majskorn i (ja, vi har många majskorn i kylen att äta upp nu ;-). Till dekoration använde jag spetstejp från Lagerhaus och rödvita fina snören från Village. Kottar från lärkträd och tall fick också bli dekoration. Fint som snus!


Julgodiskortet är från förra julen och så även pepparkaksbilden och amaryllisen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0