Svartvitt!


Jag är väldigt förtjust i Therese Sennerholts grafiska tryck! Detta fick vi i julklapp av min mamma och pappa och jag skulle kunna köpa flera av dessa men vi kan ju inte ha hela huset fullt av dessa, får räcka med två stycken... Så många fina och tänkvärda tryck bara http://www.theresesennerholt.se/



Den här tavlan målade jag och min man en kväll tillsammans med några flaskor vin. Har använt oss av en overheadapparat och ritat upp trycket med blyerts först och sedan bara fyllt i med svart akrylfärg. Orginalet är gjort av illustratören Lina Göransson och vill ni titta mer på hennes fina illustrationer kan ni göra det på http://www.reindeermountain.com/ 
Spot från Bolagret.



I trappor är det ofta svårt att veta vad man ska hänga för något på väggarna. Många gånger blir det en stor och kal vägg som behöver fyllas ut. Vi har spänt upp ett stort tyg från IKEA i svartvitt rapport. Vill man satsa lite mer pengar på tyget har Marimekko flera fina mönster med rapporter på flera meter som lämpar sig mycket väl för detta ändamål.



Belysning med dubbelspot från Bolagret!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0