Sommar & jordgubbar!



Helt plötsligt fick vi sommar, så underbart efterlängtat och härligt!
På sommarhalvåret lever vi i stort sett utomhus när vi är lediga, från tidig morgon till kväll. Vi grillar, grejar i trädgården, leker med grannar på gatan, åker på små utflykter och på kvällarna läser vi godnattsaga i utesoffan.
I den här familjen älskar vi sommaren!

Jag har, precis som förra året, flyttat en del av jordgubbarna från odlingsbänken till tubtrugs. De växer riktigt bra i dom och efter ett tag så hänger de så fint ner över kanten!
Idag när jag var och handlade köpte jag jordgubbar (Holländska, men ändå...) som vi åt tillsammans med grannarna ute på lekplatsen, stor sommar-feeling!









Hittade en liten grönskimrande skalbagge i trädgården som jag fotade en stund. Här kryper den på baksidan av ett rabarberblad.



Foto: Charlotte Wångstedt.


Kommentarer
Postat av: Johanna Fåglund - Foto

Sv: Åh, tack :D

2012-05-22 @ 23:37:26
URL: http://stargirlphoto.blogg.se/
Postat av: Åsa

håller med dig om sommaren och detta med att läsa godnattsaga utomhus tar jag med mig till denna sommar :-)

ha en fortsatt underbar dag

kram Åsa

2012-05-23 @ 07:57:42
URL: http://livetsvackrating.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0