Planering för bröllopsfotografering!

 
 
I torsdags var jag i Kungälv vid Bohus Fästning och planerade för de bröllopsbilder jag ska fota nästa helg. Jag sprang runt i några timmar med kameran och kollade ut bra ställen vi kunde vara på och vilka ställen som passade för vilka foton osv. Var ju även tvungen att utarbeta en plan B ifall vi har otur och det regnar på bröllopsdagen.
 
Torsdagen var så otroligt fin och starkt solig och det är ju såklart väldigt härligt och något man längtat efter men när man ska fota önskar man sig helt enkelt lite mindre direkt starkt solljus... Det var svårt att fotografera i detta ljus som skapade starka kontraster och skuggor men självklart var det bra att öva i detta ljus också.
 
Eftersom jag mest kollade platser denna dag och lekte med ljuset är dessa bilder lite tomma eftersom det "fattas" ett bröllopspar i dom... Och så hoppas jag som bara den på molnigt väder med lagom ljus och uppehåll på bröllopsdagen ;-).
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Foto: Charlotte Wångstedt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0