Sländor!

 
(f/2,8 1/320 ISO 125 100mm)
 
Ett av mina fotografimissons i sommar har varit att fotografera en slända och igår hade jag turen att få göra detta! Vi var i slottskogen och lekte på Plikta och eftersom jag skulle ha haft en barnfotografering idag (Fick tråkigt nog ställa in och boka om pg av regn :-) tog jag en sväng ut i parken för att kika upp bra fotoställen. När jag kom ner till den ena sjön såg jag att det cirklade trollsländor över vattnet och bytte snabbt till macroobjektivet. Och nästan så fort jag hunnit få på det så kom det en röd slända och satte sig på min sko!
 
 
Sedan fick jag fotat sländorna en bra stund, både blåa och röda!
Mycket nöjd över detta!
 
(f/2,8 1/250 ISO 125 100mm)
 
 
(f/2,8 1/320 ISO 125 100mm)
 
 
 
 
 
Foto: Charlotte Wångstedt.
Canon EOS 7D + Canon 100 2,8 Macro USM.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0