Uppmärkt!

Jag har länge haft planer på att sätta våra namn på skoboxarna i hallen och nu har jag fått det gjort!
Skoförvaring är alltid ett bekymmer för det är väldigt svårt att få plats med skorna och dessutom gömma undan dem. Vi har löst det genom att vi har en box var att ha skorna i och så plockar vi undan dem vi inte använder så ofta. På det här viset slipper vi ha massa skor stående i hallen!



Jag började med att skriva ut namnen i lämpligt teckensnitt och storlek...



...sedan klistrade jag på namnen spegelvända med limstift på baksidan av den vita klisterplasten.



När jag klippt och skurit ut bokstäverna klistrade jag på bokstäverna på boxarna. För att få dem i lagom höjd och i mitten använde jag isoleringstejp och linjal. Jag satte tejpen i undre kanten så att jag bara kunde följa den när jag klistrade fast bokstäverna och så mätte jag ut mitten och började där.



Färdigt! Ordning och reda även i hallen!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Smart och snyggt! Undrar bara hur Ruffs skor ser ut! : )/ A-K

2011-09-13 @ 14:12:47
Postat av: Charlotte Wångstedt

Ha ha, ja befogad fråga när jag skrivit så dumt ;-)Ruff har täcken och andra prylar som en hund behöver i sin!

2011-09-13 @ 18:54:50
URL: http://kreativamamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0