Bloggpanelen, Jotun LADY sensitive/Blogg.se del 3!



Att få inspiration och skapa en idé...

När jag letade inspiration till att måla om i pysselrummet inför samarbetet med blogg.se och Jotun LADY Sensitive använde jag mig dels av Jotuns inspirations och faktakatalog och bilder jag sparat i en inspirationsmapp på datorn men mestadels tog jag inspiration från mina egna bilder. På ena väggen ovanför skrivbordet satte jag upp de bilder som jag använt mig av gällande färgskala, känsla och idé och de fick bilda en slags moodboard i rummet. Jag tycker själv att det är ett bra sätt att jobba på då moodboarden i slutändan bidrar till att man får en fin helhet på projektet.





De bilder jag valde till projektet är mestadels tagna med min iPhone och för att alla bilderna skulle ha samma uttryck när jag satte upp dom på väggen efterbehandlade jag alla bilderna i appen Picture Show. Bilderna fick också ramen Old mat och sedan laddade jag upp dom för framkallning på Crimson, som jag tycker gör otroligt fina papperskopior.





När jag skulle bestämma mig för vilka nyanser jag skulle använda mig av i Jotun LADY Sensitives färkarta lade jag färgproverna brevid mina inspirationsbilder för att hitta rätt färg och känsla. Sedan höll jag på att flytta runt dem för att till slut hitta de jag ville använda mig av.



Jag gjorde ju också en massa pom poms som jag hängde i taket där vi målat och valde färger som höll sig inom samma färgskala som de färger jag valt från Jotun LADY Sensitives färgkarta. Pom pomsen fick förstärka den mjuka och pastelliga känslan som finns i de färger jag använt mig av...





Vill också passa på att påminna om tävlingen där ni kan vinna Jotun LADY Sensitivefärg för 2000 kr. Kika gärna in på kampanjsidan http://blogg.se/ladysensitive för att delta!

Foto: Charlotte Wångstedt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0