Odlingarna växer!

Tomatplantorna växer så det knakar just nu och nu måste jag nog plantera om dom. Brukar vänta in i det längsta med det för jag har fått för mig att de växer till sig på höjden när rötterna får trängas lite. Har dock inget belägg för detta utan det är just mina egna idéer. Idag har jag dessutom tagit ut plantorna så de får frisk luft och extra solljus, kan väl vara roligt för dom tänker jag...



Jag börjar också misstänka att jag känner av pollenallergi i år. Hela veckan har jag varit supertrött och nu de sista dagarna är jag verkligen deckat trött, alltså sådär trött att jag knappt vill gå upp ur sängen. Och nu är jag torr och skavig i halsen också så det kan väl inte vara något annat än pollen kan jag tro. Jag blir liksom lika förvånad varje gång jag kommer på detta, för vissa år känner jag ingenting och sedan kommer det ibland. Men hursomhelst, många har ju jättejobbigt med svid i ögonen och snuva och allt det där så jag kommer ju lindrigt undan. Får lomma iväg till apoteket efter lite pollenpiller bara...

Nog om allt allergitråk, idag kom nya numret av Hus & Hem i brevlådan. Och vilket bra trädgårdsnummer, inspirerande! Massor med trädgårdsbilder och tips, t ex på tomatodling vilket kan passa mig i dessa tider. Och så fick man en påse pionvallmo med tidningen också.


Tomatbilder: Charlotte Wångstedt.
Hus & Hem bilder egna foton från tidningen med eget kollage.


Ha en finfin helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0