Hej mitt vinterland 2!


Jag har dragit på mig en ordentlig förkylning med feber och ont i halsen... Kan väl ändå känna att det var tur att det kom just nu och inte i tentatider. Det som är positivt med att vara sjuk och ha soffläge är att man kan sitta och redigera bilder som inte annars hinns med. Det får ju såklart en ganska låg prioritet eftersom det oftast finns annat som är viktigare så att säga. Men "det där andra" kan man ju ändå inte göra när man är sjuk och då passar det bra att redigera bilder!

Det är ganska typiskt att jag har väntat hela vintern på att ta kort på frost på växterna och nu över natten har det äntligen kommit! Just när jag blivit sjuk... Jag vet inte vad det kallas när det fastnar frost och snö på strån men det verkar uppstå när det är fuktigt och lite blåsigt. Det är första gången jag sett det nu i vinter men förra året fanns massa tillfällen att fota detta. Jag tycker bara att det är så otroligt fascinerande och häftigt! Den här bilden ovanför är från förra året och jag hittade även andra snö och frostbilder på det här fenomenet som jag tog i slutet av januari 2011.

Men till slut kunde jag ju inte hålla mig längre utan fick gå ut med kameran med feberfrossa och allt... Fast vad gör man inte liksom och imorgon kanske det är borta... Hursomhelst är det tur att vi har detta vinterlandskap precis utanför huset så jag behövde bara ta mig 20-30 meter. Bilderna till detta inlägg är ungefär hälften från idag och hälften från förra året och de bilder som är på Zeb är ett år gamla.






Foto: Charlotte Wångstedt.
Canon EOS 500D + Canon EF-S 18-55 IS och Tamron AF 18-200 F/3,5-6,3 Macro och på närbilderna Macrolins +4. Redigering i Photoscape.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0