MacroPåsk!!



Den här Påskhelgen har vi umgåtts med nära och kära, ätit gott i massor och framförallt fått väldigt mycket gjort! Kort sagt en väldigt bra och produktiv Påskhelg!
Vi har fått ordning på vår nya dator, lagt in program och strukturerat upp bildarkivet från andra hårddiskar. Så skönt att äntligen ha ordning på bilderna och en fungerande dator!
Jag har också fortsatt att prova mig fram med det makroobjektiv jag fick låna, ett Tamron 90 mm 2.8 Macro.
Helt klart ett fantastiskt objektiv med väldigt fin skärpa! Dessa bilder är dock tagna i lite blåst så det är ganska mycket oskärpa i dom och jag har dessutom fotat utan stativ vilket är önskvärt...
Kastanjeknopparna var väldigt roliga att fota för när man vände och vred på perspektivet ändrades formen så häftigt på dem och det var kul att leka med detta!
Har även fotat lite annat blandat från Påskhelgen...











Foto: Charlotte Wångstedt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0