Skylt till huset!

Jag har gjort en skylt till vårt hus som jag är väldigt nöjd med. Såg en liknande skylt på ett annat hus och tänkte att jag nog kunde göra en sådan själv.

 

Jag började med att mäta ut hur stor skylten skulle vara och sen gjorde jag en pappersskylt i 20x70 cm. Sedan skrev jag ut bokstäverna i lämplig storlek och lade ut dem på pappersskylten.

Sedan skar jag ut bokstäverna i svart plast (finns att köpa på de flesta färgaffärer) och klistrade på dem på plexiskylten. Krävs en del mätande och trixande men speciellt svårt var det inte. Själva plexiglasskylten beställde jag på ett glasmästeri, 20 cm bred, 70 cm hög och 5 mm tjock. Beställde även förborrade hål i varje hörn.





När vi sedan satte upp skylten satte vi distanser på skruven mellan skylt och vägg. Detta för att skapa djup i skylten så att den kom ut en bit från väggen. Har även en lampa ovanför skylten som lyser upp den fint på kvällarna!




Kommentarer
Postat av: ulrika j

Jättesnyggt!!

2011-07-25 @ 11:23:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0