Svartvitt!

Vi är väldigt förtjusta i svartvitt! Jag gillar speciellt att kombinera svartvitt med någon starkare färg som cerise, turkos eller solgult. I hemmet har vi ganska mycket svartvita saker och jag visar några favoriter som inspiration här.

Den här tavlan av Therese Sennerholt gillar jag skarpt! Skulle kunna köpa hur många som helst av hennes grafiska tryck. Se fler på hennes webshop http://www.theresesennerholtshop.se/echarge/



Litet print av Therese Sennerholt som vi har i en liten tavelsamling i trappan.



Den här tavlan pryder en hel vägg hos oss och jag och min man har själva målat den efter en illustration av Lina Göransson. Till vår hjälp att få upp bilden så stort hade vi en overheadapparat.
Fler illustrationer av Lina Göransson kan man se på hennes hemsida  http://www.reindeermountain.com/
Spot från Bolagret.



I trappan har vi spänt upp ett jättestort tyg på flera meter med svartvit rapport av Cilla Ramnek IKEA. Här är det flera ganska stora mönsterraporter som går igen men vill man ha en enda stor rapport (vilket egentligen är att föredra) finns det jättefina tyger som passar detta ändamål från Marimekko. Då får man dock lägga en slant extra till skillnad mot på IKEA... 



Viktigt att förstärka med belysning, speciellt i en trappa med dåligt ljus. Denna dubbelspot är från Bolagret och var inte helt lätt att sätta upp...



Tavla från Thornell stenhuggeri. Syns inte riktigt på bilden men tavlan har ett stort djup vilket ger en effekt jag gillar.



Svartvit plastmatta i vår hall med sicksackmönster från Brita Sweden. Har även en dörrmatta i samma mönster.
Kolla fler grejer från Brita Sweden på  www.britasweden.se/  eller köp på www.designonline.se  
   





Pappelinamatta Vera från www.designonline.se  



Skärbräda från Formverket, Designtorget. Randigt fat 50-tal, handgjort, loppis. Skål med prickar inuti IKEA.


Filippa K porslin, Rörstrand.

Muminporslin från Arabia!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0