Barnrumstips!

Till Zebs rum har jag köpt bokstäver på panduro som jag sedan målat och satt på väggen...



...för att skapa djup i bokstäverna har jag målat sidorna i en annan färg, i det här fallet vitt. Har även gjort sådana här bokstäver till andra barn och då även använt strasspärlor så de blev prickiga. T ex turkosmålade bokstäver med rosa kant och med rosa strasspärlor på!



Ett annat tips är att skära ut figurer som väggdekoration i självhäftande plast. Jag har hittat flera olika sorters plast i välsorterade färg och tapetaffärer t ex vanlig blank, matt och "plyschplast". Finns självklart många färdiga figurer att köpa t ex http://vynil.com/ har många fina.
Dessa har jag ritat av från domestics fina stickers "potatoe queen 2" som finns att köpa på många tapetaffärer. Vill man titta på flera stickers är adressen: http://www.domestic.fr. Men de finns också att köpa på många av våra svenska inredningssajter, pris ca 1200:- om jag minns rätt.



På IKEA finns spännramar i trä att spänna eget tyg på för 49:-
Här har jag använt mig av sådana och satt ett tyg från Åhlens på. Går även fint att sätta tapet på dem!






Dessa figurer hittade jag på en bild i en tidning. Har ritat av dem för hand och gjort om dom lite. De är skurna i självhäftande "plyschplast" och ögonen har jag gjort i blank vanlig plast. Det är väldigt kul att skapa liv i figurer och motiv genom att använda olika plast!



Nästa projekt blir att göra i ordning ett litet kök till rummet. Basen blir en svart Briospis och svartvitt kakel som jag skär ut i självhäftande plast!


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Du är så pysslig! Vart får du all tid ifrån? ;)



Jag har länkat till dig blogg från min blogg, hoppas att det va ok!



Kram

2011-08-04 @ 12:46:50
URL: http://babywilmer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0